JEGYZŐKÖNYV
Készült: Teresztenye Község Önkormányzat Képviselő-testületének 20233. március 10. napján tartott - nyilt - képviselő-testületi üléséről
Az ülés helve: Teresztenye Község Önkormányzata
3757 Teresztenye, Rákóczi Ferenc út 18.
Jelen vannak: Brogli Attila
Kallós Károlyné Bányai Lászlóné
polgármester alpolgármester képviselő
A képviselő-testületi ülésen tanácskozási joggal megjelent:
Vécsei Vilmos Burindáné Bene Éva
Vécsei Vilmos jegyző megbízásából:
Bartkóné Dienes Kitti
jegyző
gazdálkodási előadó
jegyzőkönyvvezető
Brogli Attila polgármester köszönti az ülésen megjelenteket. Megállapítja, hogy a képviselő testület határozatképes, mivel az ülésen 3 fő képviselőből 3 fő képviselő megjelent.
Javaslatot tesz a napirendi pontra, melyet a képviselő-testület 3 (három) igen szavazattal
egyhangúlag- az alábbiak szerint határoz meg:
NAPIREND:
- / Teresztenye Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2023. évi költségvetésének megvitatása, elfogadása.
Előadó: Brogli Attila polgármester
- / A szociális ellátásokról és a gyermekvédelem helyi szabályairól szóló 2/2021 (111.21.) önkormányzati rendelet módosításáról
Előadó: Brogli Attila polgármester
- / a hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabályairól szóló rendelet megvitatása, elfogadása
- / 2023. évi közbeszerzési terv elfogadásáról
Előadó: Vécsei Vilmos jegyző
- / Egyebek
- / Napirendi pont keretében Brogli Attila polgármester megkéri Burindáné Bene Éva gazdálkodási előadót, hogy tájékoztassa a testületi tagokat a 2023. évi költségvetésről.
Burindáné Bene Éva gazdálkodási előadó elmondja, hogy 2023. évre az önkormányzat
26.529.509 Ft bevétellel tervez. Ebből 16 millió állami támogatások, ezek a normatív támogatások. A közhatalmi bevételek, felhalmozási bevétel a telkek értékesítéséből terveztek 5 millió Ft, az egyéb működési bevételek ezek a bérleti díjak 2.011.000 Ft és a helyi iparűzési adó bevétele 900.000 Ft. Tavalyi évről származó pénz maradvány 2.455.000 Ft.
A kiadást 26 millió Ft tervezték. A személyi juttatások 11 millió, dologi kiadások 5.4 millió, segélyek 1.6 millió, átadott pénzek egyéb működési célú kiadások 4.150.000 Ft és a beruházások 1.950.000 Ft.
A jelenlévő 3 (három) fő képviselő-testületi tagból 3 (három) igen szavazattal - tartózkodás és ellenszavazat nélkül - egyhangúlag meghozta 1/2023. (111.20.) önkormányzati rendeletét Teresztenye Község Önkormányzatának 2023. évi költségvetéséről
A rendelet a jegyzőkönyv 1. számú mellékletét képezi.
Vécsei Vilmos iegyző A költségvetéshez tartozik a következő három évre eső adósságot keletkeztető ügyletek ütemezése, amiről határozattal kellene dönteni. Az önkormányzatnak nincs ilyen jellegű elmaradása.
A jelenlévő 3 (három) fő képviselő-testületi tagból 3 (három) igen szavazattal - tartózkodás és ellenszavazat nélkül - egyhangúlag meghozta 4/2023. CTII.10.) határozatát Teresztenve Község Önkormányzata saját bevételeinek és adósságot keletkeztető ügyleteibőleredő fizetési kötelezettségeinek ióváhagyásáról
Teresztenye Község Önkormányzata
Adósságot keletkeztető ügyleteiből eredő fizetési kötelezettségeinek bemutatása
adatok Ft-ban
Megnevezés |
sor- szám |
|
||
2024.év |
2025.év |
2026.év |
||
Helyi adók |
1. |
900000 |
900000 |
900000 |
Osztalék, koncessziós díjak |
2. |
|
|
|
Díiak, pótlékok, bírságok |
3. |
|
|
|
Tárgyi eszközök, immateriális javak, vagyoni értékű jog értékesítése, vagyonhasznosításból származó bevétel |
4. |
|
|
|
Részvénvek, részesedések értékesítése |
5. |
|
|
|
Vállalt értékesítésből, privatizációból származó bevétel |
6. |
|
|
|
Kezességvállalással kapcsolatos me ITTérülés |
7. |
|
|
|
Saját bevételek (01+..... +07) |
8. |
900000 |
900000 |
900000 |
Sa iát bevételek ( S.sor ) 50%-a |
9. |
450000 |
450000 |
450000 |
Előző években keletkezett tárgyévi fizetési kötelezettséi ( 11+...+17 ) |
10. |
0 |
0 |
0 |
Felvett, átvállalt hitel és annak töketartozása |
11. |
|
|
|
Felvett, átvállalt kölcsön és annak töke tartozása |
12. |
|
|
|
Hitelviszonyt meEtestes ítö értékpa pír |
13. |
|
|
|
Adott váltó |
14. |
|
|
|
PénzÜll'.vi lízing |
15. |
|
|
|
Halasztott fizetés |
16. |
|
|
|
Kezességvállalásból eredő fizetési kötelezettség |
17. |
|
|
|
Tárgyévben keletkezett, illetve keletkező, tárgyévet terhelő fizetési kötelezettség ( 19+... +25) |
18. |
0 |
0 |
0 |
Felvett, átvállalt hitel és annak töketartozása |
19. |
|
|
|
Felvett, átvállalt kölcsön és annak töke tartozása |
20. |
|
|
|
Hitelviszonyt megtestesítő értékpapír |
21. |
|
|
|
Adott váltó |
22. |
|
|
|
Pénzűl!vi lízing |
23. |
|
|
|
Halasztott fizetés |
24. |
|
|
|
Kezességvállalásból eredő fizetési kötelezettség |
25. |
|
|
|
Fizetési Kötelezettség összesen (10+18) |
26. |
0 |
0 |
0 |
Fizetési kötelezettséggel csökkentett saját bevétel (09-26) |
27. |
450000 |
450000 |
450000 |
Határidő: azonnali Felelős: polgármester
- / Napirendipont keretében Vécsei Vilmos je ző elmondja, hogy a polgármestertől kapott felkérést, hogy módosítsák a szociális rendeletet. Lényege, hogy amikor az önkormányzat hivatalból állapít meg támogatást nem kérelemre, akkor utólag kéri be az önkormányzat a jövedelem igazolást. Erre azért van szükség mivel jövedelmet kell rögzíteni a Kincstárral összekötött rendszerben, hogy kinek ad az önkormányzat támogatást. Ezért most ezt leszabályozták úgy, hogy addig amíg nem adják be az önkormányzatnak utólagosan a jövedelemről az igazolást addig nem lehet kifizetni a támogatást, illetve, ha 15 napon belül nem nyújtják be akkor a soron következő ülésen a testület visszavonja azt. A második módosításnak a lényege, hogy az önkormányzat leszűkítené a rendkívüli település támogatásoknak a feltételeit. Csak a természeti katasztrófa esetén és a betegség és kórházi ellátás marad a rendeletben mint jogosultsági feltétel. Ebben a két esetben jogosult csak a polgármester támogatást nyújtani. Egyéb esetben a megélhetés veszélyeztetése vagy nehéz anyagi helyzetbe kerülő családok támogatása a képviselő testület döntése marad. Illetve igény merült fel, hogy ne csak a jövedelmet, hanem a vagyoni helyzetet is vizsgálja az önkormányzat a település támogatások esetében. A helyi rendeletbe így bekerült, hogy település támogatásra a jövedelmi viszonyok mellett csak az jogosult, ahol a vagyon nem haladja meg a külön-külön számított értéke a szociális vetítési alapnak az ötvenszeresét, együtt pedig a százszorosát. A szociális vetítési alap 2023. évben 28.500 Ft. Az önkormányzat nem vizsgálja a vagyont az említett karácsonyi támogatásnál, temetési segélynél és a beiskolázásnál.
A jelenlévő 3 (három) fő képviselő-testületi tagból 3 (három) igen szavazattal - tartózkodás és ellenszavazat nélkül - egyhangúlag meghozta 2/2023. 011.20.) önkormányzati rendeletét a szociális ellátásokról és a gyermekvédelem helyi szabályairól szóló 2/2022011.21.) önkormányzati rendelet módosításáról
A rendelet a jegyzőkönyv 2. számú mellékletét képezi.
- / Napirendipont keretében Vécsei Vilmos jegyző elmondja, hogy korábban volt hasonló tartalmú rendelete az önkormányzatnak. Lényege, hogy ha hivatali munkaidőn kívül és hivatali helységen kívül történik a házasság akkor azt engedélyezni kell és az ilyen házasságkötésnek vannak költségei melyet a Közös Önkormányzati Hivatalnak kell befizetnie a házasuló feleknek.
Négyféle kategória van:
- ingyenes, ha munkaidőben az önkormányzat helységében történik a házasság
- 20.000 Ft, munkaidőben önkormányzati helységen kívül történik a házasság
- 20.000 Ft, munkaidőn kívül önkormányzati helységben történő házasság
- 32.000 Ft, munkaidőn kívül önkormányzati helységen kívül történik a házasság
Ezekből a díjakból az anyakönyvvezető kapja meg a túlóra bérét a Közös hivataltól. Sajnos nincs a hivatalnak arra lehetősége, hogy túlórát fizessen a hétvégén dolgozó anyakönyvvezetőnek.
A jelenlévő 3 (három) fő képviselő-testületi tagból 3 (három) igen szavazattal - tartózkodás és ellenszavazat nélkül - egyhangúlag meghozta 3/2023. QII.20.) önkormányzati rendeletét hivatali helységen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés engedélyezésének szabálvairól
A rendelet a jegyzőkönyv 3. számú mellékletét képezi.
4./ Napirendi pont keretében Vécsei Vilmos jegyző indítványozza a testület felé, hogy hozzanak döntést a 2023. évi közbeszerzési tervükről.
Tudomása szerint az önkormányzatnak 2023. évre nem tervez a közbeszerzés hatálya alá tartozó beruházást vagy beszerzést. Ettől függetlenül el kell fogadni tervezett közbeszerzés nélkül az évre szóló közbeszerzési tervet.
A jelenlévő 3 (három) fő képviselő-testületi tagból 3 (három) igen szavazattal- tartózkodás és ellenszavazat nélkül - egyhangúlag meghozta 5/2023. (111.10.) határozatát Teresztenye Község Önkormánvzata 2023. évi közbeszerzési tervéről
Teresztenye Község Önkormányzatának képviselő-testülete, Teresztenye Község Önkormányzatának 2023. évi Közbeszerzési tervét tervezett közbeszerzés nélkül elfogadja.
Határidő: azonnali Felelős: polgármester
-
- / Napirendipont keretében Vécsei Vilmos jegyző elmondja, hogy dönteni kellene a 2023. évi Lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatás ráfordításainak csökkentésére való pályázat benyújtásáról. Igazából ez csak formaság, mivel ennek az elnyert támogatásnak a kedvezményezettje az ÉRV Zrt. lesz, mint Szolgáltató. Ilyen kis településeken az egy m3 víz és szennyvízkezelésnek a díja több lenne, mint amit a lakosság felé ki lehet számlázni. Mivel a lakossági víz és csatomadíjnak felső határa van, ezért a szolgáltató az államhoz fordul segítségért az Önkormányzatokon keresztül, hogy az elfogyasztott m3 arányában és a kiszámlázott vízdíj, valamint a tényleges előállítási különbözetre nyújtson támogatást. Mivel ezt, mint tulajdonosnak, az Önkormányzatnak kell indítania, ezért minden év tavaszán, ezeken
a kis településeken dönteni kell arról, hogy a Képviselő-testület erre a támogatásra pályázatott nyújtson be.
Brogli Attila polgármesteregyeztetni szeretne az ÉRV-vel a rendszer átadásáról, hogy milyen feltételekkel vagy hogy mennyire érinti a falut hátrányosan. A vízhálózati rendszerben sok változtatás történt és most azt mondják, ha az önkormányzaté marad a rendszer akkor a fenntartási költségeket a későbbiekben az önkormányzatnak kell fizetni.
Bánvai Lászlóné képviselő a kút rendeletről szeretne érdeklődni.
Vécsei Vilmos jegyző ki van tolva év végéig.
A képviselők szavaznak a pályázat benyújtásáról.
A jelenlévő 3 (három) fő képviselő-testületi tagból 3 (három) igen szavazattal - tartózkodás és ellenszavazat nélkül - egyhangúlag meghozta 6/2023. (111.10.) határozatát Lakossági víz- és csatornaszolgáltatás támogatására
Teresztenye Község Önkormányzata képviselő-testülete döntött abban, hogy 2023. évre vonatkozóan a lakossági ivóvíz- és csatornaszolgáltatás ráfordításainak csökkentésére támogatási kérelmet kíván benyújtani.
A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a vonatkozó rendelet pályázathoz szükséges mellékleteinek, nyilatkozatainak aláírására.
Határidő: azonnal, illetve folyamatos Felelős: polgármester
-
- / Napirendi pont keretében Vécsei Vilmos je gyző elmondja, hogy az önkormányzatnak nincs temető rendelete, ami jelenleg folyamatban van. A polgármester megkereste az egyházat mivel a tulajdonukban van a temető. Az egyház átadja a tulajdonjogát az önkormányzatnak hiszen az önkormányzat tartja fent, kezeli és karbantartja a temetőt. Az egyháznak kellene egy testületi határozat, hogy a református egyházközség által ajándékozásként átadott két temetőt az önkormányzat köszönettel elfogadja és a polgármestert felhatalmazza a szerződés aláírására. Ez a későbbiek folyamán is hasznos lehet mivel bekerülne az OSAP rendszerbe az ingatlanvagyonhoz így a finanszírozásnál az állami támogatásnál nagyobb támogatásra lesz jogosult az önkormányzat mivel lesz saját temetője és annak függvényében kap majd támogatást. Ha az önkormányzat tulajdona lesz a temető akkor lehet pályázat útján ravatalozót tervezni.
Brogli Attila polgármester annyi kikötése lenne, hogy temetési díjat nem szeretnének.
Vécsei Vilmos jegyző, ha meglesz a tulajdon akkor előkészíti a temető rendeletet, ahol ezt szabályozni kell és úgy fog bekerülni, hogy nem kell sír megváltást fizetni.
A jelenlévő 3 (három) fő képviselő-testületi tagból 3 (három) igen szavazattal - tartózkodás és ellenszavazat nélkül- egyhangúlag meghozta 7/2023. (III.10.) önkormányzati határozatát
a temetők tulajdon jogának átvételéről.
Teresztenye Község Önkormányzata képviselő-testülete köszönettel
elfogadja a Teresztenyei Református Egyházközség tulajodnát képező, s általa
az önkormányzatnak ajándékozott Teresztenye 023 helyrajzi számon lévő temető és Teresztenye 024/3 helyrajzi számon található Régi temető megnevezésű ingatlanokat.
Az önkormányzat kötelezettséget vállal arra, hogy a temetőket rendeltetésük szerint fenntartja és üzemelteti.
A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az ajándékozási szerződés aláírására.
Határidő: azonnal, illetve folyamatos Felelős: polgármester
-
- / Napirendi pont keretében Vécsei Vilmos iegyző a Borsod-Toma-Gömör Egyesület benyújtotta a KAP stratégiai Terv keretében induló új LEADER program vonatkozásában a Helyi Fejlesztési Stratégia első verzióját. Kiemelt szempont, hogy olyan fejlesztési elképzelések támogathatóak a LEADER forrás keretében, melyet más Európai Uniós Alap nem támogat és a kisléptékű, közösségi célú, alulról jövő kezdeményezéseket lehet támogatni. A tervek alapján az alábbi tématerületeken szeretne pályázati lehetőséget adni az önkormányzatok és civil szervezetek részére:
- Települések közötti együttműködés megerősítését szolgáló, helyi hagyományokat középpontba állító rendezvények, fesztiválok és táborok megrendezésének támogatása.
- Településarculatok turisztikai célú fejlesztése az idegenforgalmi vonzerő növelése és kapcsolódó szolgáltatások bővítése érdekében.
A jelenlévő 3 (három) fő képviselő-testületi tagból 3 (három) igen szavazattal - tartózkodás és ellenszavazat nélkül - egyhangúlag meghozta 8/2023. (111.10.) Borsod-Torna-Gömör Egyesület 2023-2027-es időszakban a LEADER tervezési területhez kapcsolódó csatlakozásról
Teresztenye Község Önkormányzata képviselő-testülete megtárgyalta a Borsod Toma-Gömör Egyesülethez való csatlakozásról szóló előterjesztést és az alábbi döntést hozta:
-
- Teresztenye Község Önkormányzata képviselő-testülete a 2023-2027 -es időszakban is csatlakozik a Borsod- Toma-Gömör Egyesület tervezési területéhez.
- A képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a Helyi Fejlesztési Stratégia elkészítéséhez kapcsolódó dokumentumok aláírására.
Határidő: azonnal Felelős: polgármester
-
- / Napirendi pont keretében Brogli Attila polgármestertájékoztatja a képviselő- testület tagjait, hogy a közvilágítási oszlopokat a beruházás függvényében tudják majd kiváltani, faragott faoszlopokkal, amik napelemes lámpákkal lesznek felszerelve.
Erre szeretne felhatalmazást kérni, hogy utána tudjon járni.
Vécsei Vilmos jegyző elmondja, hogy konkrét ajánlatot kell kémi részletes műszaki leírással és árajánlattal.
Bro gli Attila polgármester a kamerarendszer kiépítéséhez sikerült a főszálas kábel tulajdonosát elérni. Az internet bekötése az önkormányzat épületébe azóta megtörtént és ebből a hálózatból rendelkezésére bocsájtanak helyet, hogy ki lehessen építeni a kamerarendszert a településen. A kamerarendszer kiépítéséhez konkrét árajánlatot és műszaki leírást kér.
-
- / Napirendi pont keretében Brogli Attila polgármester tájékoztatja a képviselő- testület tagjait, hogy egy szociális szövetkezet kereste meg az önkormányzatot, hogy 1000 Ft alaptőkével csatlakozzon a szövetkezethez és akkor a szövetkezet áthelyezi a székhelyét Teresztenye Községbe. Fő tevékenységi köre lakó- és nem lakó épül építése. A szövetkezetnek azért fontos, mert vannak olyan pályázatok, ahol szociális szövetkezet csak akkor pályázhat, ha önkormányzati tagja is van. Az önkormányzat előnye, ha a szövetkezet bejelentkezik székhellyel akkor bérleti díjat kell fizetnie. Hátránya nem lesz az önkormányzatnak azzal, ha csatlakozik a szövetkezethez.
Vécsei Vilmos je gyző nem javasolja, elég sok bajt okoz a többi szociális szövetkezet. Nem hiányzik még egy, véleménye szerint.
Kallós Károlyné alpolgármester milyen hátránya keletkezhet az önkormányzatnak?
Vécsei Vilmos je gyző pontosan nem tudja, de már elég sok bajt okoztak az eddigi szociális szövetkezetek. Nem tudnak a szövetkezetről pontosan semmit! Azt sem tudják, hogy kik irányítják mivel foglalkoznak pontosan.
Bro gJi Attila polgármester 120.000 Ft bevételt jelent egy évben, nem lehet semmilyen hátránya ebből az önkormányzatnak.
Vécsei Vilmos jegyző hol lenne a székhelye?
Brogli Attila polgármester az önkormányzat épülete, ahogy a többi szövetkezetnek is.
Sifter László Péter az Élhető Falvakért Egyesület tagja felhatalmazása van az elnökétől, hogy minden olyan kérdésben, ami érinti a falut és amivel az egyesület nem ért egyet akkor nyilatkozhat. Kéri a képviselő-testületet, hogy ne járuljanak hozzá ehhez az elképzeléshez. Kifejezetten tiltakozik az egyesület ezzel szemben és azzal szemben is, hogy a kamerarendszer kitelepítésre kerüljön hiszen nem járulnak hozzá, hogy a falut megfigyelje az önkormányzat.
Bro gli Attila polgármester szavazásra bocsájtja a napirendi pontot.
A jelenlévő 3 (három) fő képviselő-testületi tagból 3 (három) igen szavazattal - tartózkodás és ellenszavazat nélkül - egyhangúlag meghozta 9/2023. (111.10.) határozatát a szociális szövetkezethez való csatlakozásról
Teresztenye Község Önkormányzata képviselő-testülete döntött abban, hogy csatlakozik a TKS NORD Építőipari és Szociális Szövetkezethez egyszeri 1OOO Ft alaptőkével.
A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a szociális szövetkezethez való csatlakozás lebonyolítására.
Határidő: azonnal, illetve folyamatos Felelős: polgármester
-
- / Napirendi pont keretében Vécsei Vilmos je gyző tájékoztatja a képviselő-testület tagjait, hogy Dr. Sifter Ágnes és Sifter László Pétertől érkezett egy megkeresés, amely három pontban tartalmaz észrevételeket az önkormányzat felé. A levél 2023.03.09-én érkezet, amit továbbított a polgármester felé, mert nagyrészt az ő hatáskörét érinti.
Sifter László jelzi, hogy egyetért az ismertetéssel.
Felolvassa a levél tartalmát, hogy tájékoztassa a képviselő- testület tagjait és a jelenlévőket.
Vécsei Vilmos je gyző az első ponthoz való észrevétele: tavaly fizettek arra a napokra költségtérítést, amikor nem tudta az önkormányzat biztosítani a gyermekek beszállítását az óvodába és haza szállítását mivel az édesanyjuk a közlekedésével nem tudta összehangolni. Továbbra is azt gondolja, hogy a békesség kedvéért azokat a napokat ki kellene fizetni amikor kocsival kellett beszállítani a gyermekeket. Viszont vannak felsorolva esetek amire véleménye szerint nem jár költségtérítés mert nem óvodába járás. Például amikor valamelyik gyermekük nem érezte jól magát az óvodába és ezért be kellett menni érte napközben. Vélemyénye szerint ez nem óvodába járás, nem jár érte költségtérítés. Van két eset amikor vagy oda vagy vissza útról van szó.
Sifter László Péter azon az állásponton van, bár a felesége intézte, hogy ha a gyermek beteg és el kell menni érte és nyilván nincs, ami haza hozza akkor az egy óvodába járásnak tekinthető.
Vécsei Vilmos jegyző pontosítani kellene majd.
Sifter László Péter azért nincs pontosítva mert oda és vissza útról van szó.
Vécsei Vilmos je gyző mond egy példát, hogy mit ért ezalatt „2023. február 7-én és 8.-án két óvodás korút autóval kellett elhozni mert a nevezett napokon nem a 15:30-as busszal utazott Perkupára és így a férjem autóval hozta el őket".
Sifter László Péter a felesége mivel nem töltötte ki a munkaidejét abban az értelemben, hogy délután eltudta volna hozni a menetrend szerinti járattal a gyermekeket, ezért neki értük kellett menni.
Vécsei Vilmos jegyző akkor az csak vissza út lesz.
Sifter László Péter Teresztenyéről jött és oda is ment vissza
Vécsei Vilmos je gyző azt úgy kell számolni, hogy volt egy reggeli és egy délutáni járat. Itt most csak egy délutáni járatról van szó. Gondolta, hogy tisztázza ezt a dolgot, nehogy félreértés legyen belőle. Továbbra is azt javasolja az önkormányzatnak, hogy fizessék ki az útiköltségeket.
Bánvai Lászlóné képviselő a közös hivatalhoz tartozó településeken előfordul ilyesmi?
Vécsei Vilmos je gyző nem.
Brogli Attila polgármester egyeztetett a többi polgármesterrel ezzel kapcsolatban és sehol nincs ilyen igény senkinek. Tulajdonképpen mindenki megoldja ezeket a dolgokat szülői kötelezettségét figyelembe véve. Nem érti ezeket a kéréseket.
Sifter László Péter szeretné a képviselő- testületet és a jegyző urat emlékeztetni arra, hogy annak idején amikor gyermek kísérő volt biztosítva, majd megszüntették a gyermekek kíséretét akkor azt a tájékoztatást kapták, hogy az olyan esetekre amikor nem tudják megoldani a busszal történő szállítást akkor ilyen esetekben az útiköltséget megtéríti az önkormányzat.
Vécsei Vilmos jegyző azt gondolja, hogy ezeket a költségeket az önkormányzat kifizeti és ezáltal közelebb kerülnek a békességhez mintha nem fizetnék ki. Javasolja a képviselő-testület tagjainak, hogy fizessék ki az útiköltséget azokra a napokra amikor az édesanyjuk nem tudta a gyermekeket óvodába, illetve haza vinni.
Brogli Attila polgármester véleménye az, hogy a vita és a veszekedések elkerülése érdekében zárt ülésen döntsenek róla.
Vécsei Vilmos je gyző a levél második pontjának felolvasása: megvitatása zárt ülésen fog megtörténni, hiszen szociális hatósági ügyről van szó és be is van ütemezve a zárt ülésre.
Vécsei Vilmos je gyző a levél harmadik pontjának felolvasása
Brogli Attila polgármester észrevétele a levélhez. Sajnálja, hogy ilyen dolgokkal foglalkoznak. A Rákóczi Ferenc út 22. szám alatt kirakott táblák ügye bírósági folyamat alatt van. Amíg a bíróságtól döntés nem érkezik addig ebben az ügyben nem döntenek, a másik pedig a 31. hrsz. ingatlan területére kihelyezett táblák ügye, ami szintén bírósági eljárás alatt van.
Sifter László Péter többször közbe vágott Brogli Attila polgármester szávaiba annak ellenére, hogy nem kapott szót!
Miután az ülésen egyéb napirend, kérdés, hozzászólás nem volt, Brogli Attila polgármester megköszönte a jelenlévők részvételét és az ülést bezárta.